Μαρσιποφόρο pt.1

Elemental by Katie M Berggren

 

Στην πρώτη (χρονολογικά) φωτογραφία μου, αποτελούμαι από ένα κεφάλι που προεξέχει ελαφρά από το μάρσιππο και το παλτό της μαμάς μου. Το δοξασμένο 1989 η μανούλα μου ήταν από τις πρώτες που φόρεσαν το παιδάκι τους στους εξελιγμένους-τότε- μάρσιππους-σακίδια. Fast forward στο σήμερα και στο μπαλκόνι μου στεγνώνουν 3 μάρσιπποι, ενώ ο τέταρτος είναι φορεμένος και ο μικρός κοιμάται μέσα την ώρα που γράφω τούτο εδώ το κείμενο. Εαν επέλεγα 1 αξεσουάρ που θα συνιστούσα σε οποιαδήποτε μανούλα, είναι αυτό.

Ο μάρσιππος (ή μάλλον ΟΙ ΜΑΡΣΙΠΠΟΙ) μας  είναι απόλυτα απαραίτητοι. Στην αρχή, την εποχή των κολικών, είχα δυο επιλογές: να έχω ένα νεογέννητο να ουρλιάζει για ώρες, ή να έχω ένα μωράκι κοιμισμένο  ήσυχα στο μάρσιπο του, πάνω μου. Η βόλτα με το καρότσι τελείωνε με δάκρυα,ενώ η βόλτα στο μάρσιππο ήταν ένας τρόπος να ξεσκάσουμε και οι τρεις, και μάλιστα με τον μπαμπά να κουβαλάει τον μικρό.Ρεψίματα,αέρια, λόξυγγας όλα ηρεμούσαν μετα απο μερικά λεπτά. Ακόμα και αν το πρόβλημα ήταν απλά οτι δεν μπορούσε να τον πάρει ο ύπνος, ο μάρσιπος τον νανούριζε μέσα σε 1ο λεπτά. Βασικά για 2-3 εβδομάδες δεν τον ηρεμούσε και τίποτα άλλο. Ακόμα και τώρα μετά απο 4 -5 μήνες, οι δυσκολες νύχτες και τα γκρινιάρικα πρωινά τελειώνουν με τον μικρό φορεμένο απάνω μου.

Οι ελεγείες που θα μπορούσα να  ψάλλω ειναι ατελείωτες, αλλά η αλήθεια είναι οτι αν δεν το δοκιμάσεις, δεν θα ξέρεις πως είναι. Καταθέτω την εμπειρία μου λοιπόν με τα 3 βασικά είδη μάρσιπου που έχω δοκιμάσει (και αγαπήσει).

Wrap-το τυλιχτό

Αποτέλεσμα εικόνας για wrap babylonia
Όχι, ο μπαμπάς δεν περιλαμβάνεται στο πακέτο…

Μαλακό ύφασμο που τυλίγει το μωράκι, κατάλληλο από τις πρώτες μέρες, για απίστευτες αγκαλιές και απόλυτη αίσθηση προστασίας του μωρού. Αφού το δέσεις 3-4 φορές μαθαίνεις να το κάνεις στο πιτς φιτίλι.

Πλεονεκτήματα: Ζεστό, με αρκετές στρώσεις, καλό για τις πιο κρύες εποχές (μειονέκτημα αν είναι κατακαλόκαιρο), κατανέμει τέλεια το βάρος και στηρίζει εξαιρετικά το μωράκι. Δεν χρειάζεται να το λύσεις για βγάλεις και να ξαναβάλεις το καμάρι σου, το φοράς συνέχεια σαν ρούχο  και όποτε χρειάζεται είναι εκεί.

Μειονεκτήματα:Ανάλογα με τον τύπο του υφάσματος, μπορεί να σε δυσκολέψει οταν το μωρό βαρύνει, καθως θα τεντώνεται πολύ -ίσως καλύτερο για τους πρώτους μήνες. Το δέσιμο θέλει λίγη εξάσκηση.

Mei Tai -ο ασιάτης σύμμαχος

Αποτέλεσμα εικόνας για bb tai babylonia
Ρομαντικά πρωινά…

Εμπνευσμένος από τον παραδοσιακό κινέζικο μάρσιππο, πρόκειται ουσιαστικά για ένα τετράγωνο με μακριές λωρίδες στις γωνίες. Δένει σαν σακίδιο, πολυ έυκολα, και ειναι πολύ σταθερός.

Πλεονεκτήματα: Δένει τόσο εύκολα που θα το αγαπήσει ο μπαμπάς, δεν θέλει ρύθμιση, είναι ανοιχτός στο πλάι και αρκετά δροσερός, εξαιρετικός για βαρύτερα παιδάκια.

Μειονεκτήματα: Λιγάκι πιο ζόρικος για τη μέση, δεν προσαρμόζεται τόσο απόλυα στο σώμα όσο οι άλλοι, ακριβώς  επειδή έχει στάνταρ σχήμα.

Ring Sling – η μαγική τσεπούλα

Αποτέλεσμα εικόνας για ring sling babylonia
Έχω ακριβώς το ίδιο χρώμα και ένα εξίσου χαρούμενο μωράκι!!!

Ουσιστικά πάλι ένα μακρόστενο ύφασμα με δυο δαχτυλίδια για ρύθμιση. Φοριέται στον έναν ώμο, σαν τσάντα ταχυδρόμου. Η μακριά ουρά χρησιμεύει σαν σκέπαστρο για θηλασμό, σαν κουβερτούλα για τα ποδαράκια του μικρού ή έχει τσέπη για τα απαιραίτητα.

Πλεονεκτήματα: Πολύ όμορφο και βολικό, το καλύτερο για κουβάλημα στο πλάι, για θηλασμό και για δουλειές στο σπίτι. Προσαρμόζεται καλά και για χειμώνα και για καλοκαίρι.

Μειονεκτήματα: Λιγότερο σταθερό από τα άλλα δυο, θέλει λίγη προσαρμογή όταν το φοράς. Το βάρος δεν κατανέμεται εντελώς.

 

Και οι 3 τύποι μπορούν να δεθούν ώστε να μπει το μωρό μπρος, στη πλάτη, ή πλαι, καθώς και σε άλλες θέσεις, ανάλογα τον τύπο υφάσματος. Για ιδέες και θέσεις δεσίματος, για άλλους τύπους μάρσιππου αλλά και τους κανόνες για να είναι ασφαλές το μωρό και χαρούμενη η μανούλα βλέπε μέρος δεύτερο.

Εγώ ξεκίνησα με ενα mei tai που είχα δεύτερο χέρι και ύστερα αγόρασα το wrap. Αφου έμεινα απόλυτα ικανοποιημένη τσίμπησα και το sling της ίδιας εταιρείας και δεν το έχω μετανιώσει καθόλου, οι μάρσιπποι παραμένουν η νούμερο 1 αγορά που έκανα για το παιδί μου.

Στις εικόνες οι μάρσιπποι είναι της babylonia, σαν αυτούς που έχω εγώ. Και για να τα λέμε όλα, θα παινέψω και την http://www.mysunshine.gr/ , την ελληνική εταιρεία που τους εισάγει και έχει εξαιρετική εξυπηρέτηση και αμεσότατη αποστολή (μέσα σε 2 μέρες είχα λάβει τον έναν!)

One thought on “Μαρσιποφόρο pt.1

  1. Pingback: Μαρσιποφόρο pt.2 – Ιστορίες καθημερινής (αν)ισορροπίας

Leave a Reply

